Harman Kardon AVR 245

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Harman Kardon AVR 245 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

rankafan 31-12-2008
Geschreven voor: Harman Kardon AVR 245

Tja, de Harman Kardon AVR 245, wat kun je er over zeggen? Uitstekend geluid. Toch heb ik deze receiver net verkocht. Hij ondersteunt namelijk geen geluid over HDMI; dat wil zeggen, hij kan zelf geen geluid decoderen vanaf HDMI -- hij kan het alleen maar doorgeven. Dat is erg jammer. DTS-MA, TrueHD, LPCM 5/7.1, etc. zitten er dus niet in met dit beestje (hij is dus niet HDMI 1.3a compatible). Daarmee is de Harman Kardon AVR 245, hoewel ie puik geluid levert, eigenlijk een achterhaalde receiver voor wat betreft de volle Blu-Ray ervaring.

Dat de OSD niet over HDMI kan is ook een beetje zot. Al is daar mee te leven, natuurlijk.

Verder eigenlijk weinig op aan te merken. Geluid is uitstekend te noemen, en daar draait het toch om, uiteindelijk. Wie dus niet per se geluid gedecodeerd wil zien over HDMI, heeft aan deze receiver een goeie; al is de prijs wat aan de hoge kant voor wat inmiddels toch een 'vorige generatie' receiver is.

Damdun 09-04-2008
Geschreven voor: Harman Kardon AVR 245

Wat een prachtig geluid komt er uit deze receiver i.c.m. KEF 2005.2 speakers. veel mogelijkheden, alleen een onduidelijke handleiding. Dat is effe uitzoeken. Mooi design. Ik ben er zeer tevreden over.

Thomas1979 02-01-2008
Geschreven voor: Harman Kardon AVR 245

Kwaliteitsset. Goed geluid, zowel bij muziek als bij films. Ik heb de Cinefun 7BQ combi dus inclusief de dvd37 en de HTKS7. Aansluiten/instellen is lastig maar niet overdreven. De instelling mbv EZset+ is een uitkomst. Een aanrader

mightykman 07-09-2007
Geschreven voor: Harman Kardon AVR 245

Set gekocht met dv37 en speakers 5.1. HDMI aangesloten en dan heb je nog een aansluiting nodig Coax of Optisch voor geluid! HDMI is digitaal beeld en geluid maar niet bij deze receiver. OSD werkt ook niet via HDMI. Zeer slechte gebruiksaanwijzing en bediening is absoluut niet intuitief. Te complex voor oudere mensen (mijn vader heeft het allemaal gekocht)

Majin 06-08-2007
Geschreven voor: Harman Kardon AVR 245

Ik heb nu de avr een paar dagen in bezit en ben zeer te vreden.
Het geluid is echt goed zeer strak en een mooie bass.
Het instellen is wel wat moeilijker dan mijn voorgaande receivers maar het is goed te doen.
Ik heb de set aan gesloten op mijn quadral quintas 500 series en dat klinkt echt geweldig.
Met Ezset+ is het instellen zeer makkelijk, maar je kan natuurlijk ook handmatig instellen naar eigen wensen.
Hij is zeker de moeite waard en ik vind hem beter dan mijn voorgaande receiver de DFR9000 van philips terwijl deze ook nog aan upscaling deed in het beeld is het beeld van de deze receiver cker niet slechter.
IK raadt hem zeker aan een goede prijs kwiliteits verhouding.

Een aanrader dus!

Daan79 15-05-2007
Geschreven voor: Harman Kardon AVR 245

De AVR 245 heb ik aangesloten op een set Klipsch F1 speakers. Voor 5.1/7.1 gebruik ik deze speakers in combinatie met een Klipsch woofer en surround speakers.

Het geluid van de ARV is zeer goed en de versterker heeft een hoog vermogen. Ik heb een grote woonkamer en het geluid komt echt de kamer in. De mogelijkheden van de dolby processor zijn uitgebreid en de bewerking van het geluid door de processor is zeer goed.

Installeren en configureren is niet eenvoudig en dit kost veel tijd. De instellingen zijn zeer uitgebreid en dit vereist wat huiswerk. Als het allemaal werkt, dan heb je ook echt wat. Als je snel klaar wil zijn en niet te veel wil prutsen, dan zou ik een Bose set aanraden.

Een zeer sterk functie is dat de avr zelf de vertraging van het geluid per speaker kan instellen. Hiervoor moet een microfoon (bijgeleverd) in de kamer geplaatst worden. De instelling van de vertraging per speaker doet de avr dan zelf. Het resultaat hiervan is erg goed.

MartijnOosterveen 06-05-2007
Geschreven voor: Harman Kardon AVR 245

Slechts 1 dag in bezit, en nu al super tevreden. De afstandsbediening is een ramp, maar na een uur spelen en proberen toch alles kunnen vinden.

Makkelijk is het OSD waarmee je het scherm uitbreid naar je tv, en daardoor heel makkelijk de settings kunt aanpassen.

Dan nog het geluid, ze zitten nog op mijn oude setje speakers van mijn vorige JVC set en dat klinkt al stukken beterder, tevens een sub van Mivoc aangesloten.

Over een paar dagen komt er een setje Eltax Concept 400 speakers binnen, ben benieuwe hoe die klinken

Tunderrock 13-04-2007
Geschreven voor: Harman Kardon AVR 245

Sinds een 2 weken in mijn bezit,. Was nog een hele toer want hij was daarna in heel Nederland uitverkocht geloof ik, met een levertijd van minstens 5 weken.

Hiervoor had ik ik de Onkyo 600E dus mijn vergelijking gaat dan hoofdzakelijk met deze concurrent. Kwa geluid (met Magnat's 5.1 full range rondom ) is de HK echt beter, beter gedetaileerd en ondanks dat de Onkyo 60 watt per kanaal!!! meer had gaat deze er echt met gemak overheen zonder ook maar een krimp te geven. Laat je niks wijs maken over vele watts.. deze HK knalt je ramen er met gemak uit!! De hdmi aansluitingen zijn voor mij voor de (naaste) toekomst omdat ik nog geen Plasma in huis heb.

Op 1 front laat de HK het in ieder geval afweten tov de Onkyo nl. de gebruiksvriendelijkheid en dan met name de afstandsbediening. Waar de Onkyo een leer functie had waarbij je ALLES op een logische plek neer kon zetten zo heeft de HK alleen maar de leer functie met de bekende codes, nou dat werkt bij mij in ieder geval erg slecht. De TV ging er super in maar bij de HD recorder (Pioneer DVR 545 H) gaat het echt niet goed. Op de meest onlogische plaatsen staan functie's weggezet en sommige functie krijg ik er helemaal niet op (versneld doorspoelen, subs aan/uit enz, enz,)

Ik ga dit oplossen met een zelf lerende afstands bediening (niet de Kameleon 8 want die heb ik ook en die heeft nog geen code voor de HK)

Hij ziet er wel super uit al is dat natuurlijk een kwestie van smaak.

Al met al een slaat de beoording toch echt door in positieve zin want (behalve dan de AB) is het echt een hele fijne receiver klaar voor de toekomst met alle mogelijke surround optie's die er maar te bedenken zijn, en het geluid ja het geluid is echt fe-no-me-naal en daar gaat het om.